Prostor nad oblaki, ki sprosti dušo in okrepi telo.

Najboljši čaj, jota in razgled nad mestom!

Dobrote iz domače kuhinje!

Sveže pečen kruh.

Slastna Cankarjeva kava!

Kolesarjenje

Dolžinapoti: cca. 40km
Zahtevnost: zahtevnejša pot, primerna za gorsko kolesarjenje

Iz izbranega izhodišča se po regionalni cesti usmerimo proti regionalni cesti v smeri Horjula in po približno 1 km, tik za opuščenim kamnolomom Podčelo, zavijemo levo v označeno smer za Podlipo. Po asfaltni cesti pod gozdom peljemo do prvih hiš in križišča, kjer se glavna cesta nadaljuje desno po podlipski dolini (Podlipa, Smrečje). Pred levim ravninskim odcepom za Razorsko dolino, je avtobusno postajališče in tik za njim nas obvestilna tabla usmeri na Krošljev grič.

Strmina je sprva razmeroma huda, a se kmalu izravna. Z vožnjo preko travnate planote z lepim razgledom na Barje le počasi pridobivamo na višini. Kolesarjenje nadaljujemo po makedamski poti levo navzgor v smeri Trčkovega griča (oznaka K1, levo). Cesta se ponovno vzpne, a je večinoma v senci dreves, vse do naselja Mizni dol.

Naša pot se tu z leve priključi na cesto, ki levo pelje mimo gostišča Ulovka na Planini do razglednega stolpa na Planini nad Vrhniko ali nazaj na Podčelo. Naprej desno pa se nahajata kmetija Logar in križišče. Levi odcep je za Zaplano in Jerinov grič, mi pa se namenimo v desno proti Rovtam. Cesta, ki je označena s kažipotom, je bila grajena v vojaške namene in je dobro utrjena. Mnogi odcepi nas ne smejo zmesti, saj so le dovozi do posameznih kmetij ali odlagališč lesa. Za tako odmaknjeno področje prav impresivno delujejo tudi utrjene brežine iz klesanega kamna. Ko bomo že mimo njih, moramo paziti, da ob levi zelo ostri serpentini zavijemo desno na kolovozno pot. Tu so tudi oznake LKT, na katero smo se priključili.

Peljali se bomo še mimo enega levega odcepa, tudi ta vodi v Rovte, od koder se odpre lep razgled proti zahodu. Nekoliko naprej pridemo do lovske koče Rovte, kjer je pod cesto lepo urejen prostor za piknike. To mesto priporočamo za daljši počitek. Pot nadaljujemo v prvem križišču desno, saj že vidimo naš naslednji cilj – zaselek Smrečje. Če bi se obrnili levo, bi prišli v Rovte.

visit vrhnika

V Smrečju se priključimo na cesto Podlipa – Žiri in na križišču pod cerkvijo Marijinega vnebovzetja zavijemo desno v smeri Podlipe mimo gostilne Kasarna. Levo navzgor zavije tudi LKT v smeri Vrh nad Rovtami, glavna smer pa so Žiri. Prvi levi odcep na naši poti pelje na Lovrovec – Lučine, mi pa pot nadaljujemo naravnost.

Naslednji označeni odcep v levo je za Šentjošt – Horjul, ostali odcepi pa so le do posameznih kmetij ali zaselkov. Odcep ki nas zanima, je označen z obveščevalno tablo Kajndol in se na serpentini tik nad vasjo Podlipa odcepi levo. Kajndol ima smo nekaj hiš. Ko smo mimo njih vidimo levo navzdol najvišji odcep, ki pa bi bil lahko tudi zanimiv, saj vodi v smeri Vrzdenec – Horjul, a tja ne bomo skrenili. Nadaljujemo vožnjo v vas Žažar (oznaka K1, desno). Sredi vasi je levi odcep za Horjul, mi pa cesto prečkamo in nadaljujemo navzgor do cerkve, kjer se cesta lepo izravna. Na lepem kraškem polju pod nami so njive in travniki, pogled proti zahodu pa se ustavi na gričevju od Ulavke do Smrečja, torej na pobočjih, ki smo jih prevozili.

Na razpotju se priključimo na regionalno cesto Vrhnika – Horjul. Vozimo desno navzdol skozi Veliko Ligojno proti začetku poti pri Obrtni coli, do kamor imamo še 2 km asfaltne ceste in naprej do hotela Mantova.

Jamarstvo

Ker Vrhnika leži na robu kraškega sveta, je njena okolica, tako kot ostala kraška Slovenija, polna podzemnih rovov, brezen, rek in dvoran. Registriranih jam je ogromno, med njimi Pajsarjeva jama, jama v kamnolomu Lesno Brdo, Lokančevo brezno, Roparska jama, jama pri Gnezdu, Brezno pravilne odločitve, Tonikovo brezno, Žirovcova jama, Ferranova buža in Vrhniška jama.

Žirovcova jama je bila odkrita leta 2010 in vpisana v kataster jam kot 10.000 jama v Sloveniji. Z dolžino 5994 m zaseda 15. mesto na seznamu najdaljših slovenskih jam.

Ferranova buža skozi katero se v predelu Krasni novi svet vije potoček, ki na koncu skalne police tihoma grmi v temno globino. Gre za 50 m dolg slap, kar pomeni, da se v Ferranovi buži nahaja najgloblji podzemski slap v Sloveniji s stalno vodo. V jami so odkrili tudi 14 živalskih vrst, med njimi tudi človeško ribico.

640_5917teren-1075-5

Med bolj raziskanimi je tudi Vrhniška jama a je vstop vanjo tako kot pri ostalih jamah na tem območju,zaradi težkega vhodnega vstopa, možen le pod strokovnim vodstvom jamarjev.

Geocaching

Iskanje zaklada na Planini nad Vrhniko

Na Planini nad Vrhniko je od leta 2007 skrit zaklad, ki ga v okviru igre Geocaching lahko poiščete skupaj z otroki. Igra je razširjena po celem svetu, veliko zakladov pa je tudi v Sloveniji. Registrirajte se na spodnji povezavi in jih poiščite!

geocaching

Peakcheck

PeakCheck je vaša osebna virtualna planinska knjižica v katero beležite svoje vzpone preko elektronskih vpisnih knjig. Elektronske vpisne knjige so postavljene na pohodniških točkah (kočah). Seznam koč najdete tukaj, med njimi je tudi Planina nad Vrhniko.

Sistem beleži vaše vzpone, lahko pa tudi čas vzpona, č tega začnete pri “Štirni”, kjer je še ena vpisna knjiga. Priljubljenost PeakChecka je vidna tudi po številu registriranih vzponov, ki je pol leta po zagonu doseglo že neverjetni 10.000 registracij.

peakcheck

Cena obeska s katerim zabeležite svoj vzpon je samo 5€ in velja za vse hribe in nima časovne omejitve. Obesek je tudi izvrstno darilo, dobite ga  v koči na Planini nad Vrhniko.

Pojdimo na izlet: ideje

Aplikacija Gorski škrat

gorski škrat

Aplikacija vam ponuja podatke o 30 izletih v hribe v okolici Ljubljane. Gre za izlete, ki so primerni za družine z otroki, upokojence in vse tiste, ki bi želeli iti v hribe, vendar zaradi kakršnega koli razloga ne morejo iti v visokogorje. V okviru aplikacije je zemljevid s pozicijami teh hribov, izriše se vam pot po cesti od vaše lokacije do izhodišča izleta, osnovni podatki o izletu kot je čas hoje, višinska razlika ipd, krajši opis izleta. Prav tako pa aplikacija vsebuje GPS sled, tako da lahko ves čas kontrolirate, če hodite po pravi poti in tudi koliko vam še manjka do cilja. V okviru aplikacije je tudi možnost brezplačnega naročila 30 pobarvank za otroke, na katerih je ilustrirana koča in/ali cerkev, ki stoji na vrhu vsakega od teh 30 hribov in tako boste otroke še dodatno vzpodbudili k hoji v hribe.

Ostali izleti:

Žalostnogorska romarska pot

Blagajeva pot

Cankarjeva pot

Izlet po Ljubljanskem barju

Kolesarska pot K1

Kolesarska pot K2

Pot Josipa Cirila Oblaka

Pot po znamenitostih horjulske doline